Páginas

dijous, 17 de maig del 2018

17 de Maig - Resum dels éssers vius.

A continuació posaré unes preguntes que ens han fet hui a classe.

a) Digues sí les afirmacions són veritables o falses i explica breument per què és aixi (tant les veritables com les falses).

1. Una planta necessita només aigua i sals minerals per viure, així que, encara que la deixen en un lloc sense aire, mentre la reguem, la planta viurà.
  • Fals, perquè sense CO2 (Diòxid de carboni) no pot viure. És a dir, les plantes necessiten CO2 + HO2 + Sals Minerals (poques) = (llum) Hidrats de carboni + O2 + Proteïnes. 

2. A més d'alimentar-se, cal que els éssers vius realitzen la respiració per obtenir l'energia que necessiten per poder sobreviure.
  • Veritable. L'alimentació i la respiració fan la nutrició.

3. Els organismes autòtrofs d'un ecosistema són fonamentals per a l'existència d'altres éssers vius en aquest ecosistema.
  • Veritable. Si no hi ha autòtrofs, es trenca la cadena tròfica que vol dir que l'animal s'alimenta del precedent i ell mateix és aliment del següent. 

4. Hi ha una gran diversitat d'éssers vius molt diferents entre si per l'única raó que poden realitzar la funció de reproducció de maneres diferents. 
  • Fals, és per l'adaptació al medi. 


b) Els dinosaures es van extingir fa 65 milions d'anys, però els paleontòlegs han deduït els seus hàbits de vida i alimentació. Podries fer tu el mateix a partir de les següents imatges d'aquesta espècie de dinosaure? Indica en quins trets morfològics et fixaries per donar suport a les teues respostes.  


- Tenien banyes per a poder defensar-se. 
Tenien banyes per a emparellar-se i per a furgar la terra.

- Eren herbívors perquè el musell té forma de bec però pareix que no tinga dents (davant, darrere sí que tenien), en aquest cas, menjarien plantes. És per això que té les dents axatades. 

- Les potes eren curtes perquè no havia de córrer per a mantenir-se viu. Potes gruixudes i grans.

- La cua servia per a espantar els insectes.

- La mandíbula que tenia era per a tirar les arrels de les plantes cap amunt. 


c) Planteja una activitat per a realitzar amb alumnes d'Educació Infantil (2n cicle) en la qual puguen aprendre que necessiten les plantes per viure.

Agafar dos pots de iogurt i ficar dins cotó i després llegums, en aquest cas, llentilles i després regar en un poc d'aigua. Es rega cada dia un pot i l'altre no, perquè ells puguen observar el que ocorre.


d) Posa 2 exemples de cadascun d'aquests animals:

Herbívors: Zebra, Cabra.

Carnívors: Lleó, Llop.

Omnívors: Porc, Gallina.


e) Confecciona un mapa conceptual dels éssers vius en el que planteges les diferents funcions vitals d'aquests i les seues diverses possibilitats dins de cadascuna d'elles.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada