Hui hem vist aquest vídeo que es diu El Mètode Científic, d'on hem pogut extraure els mots d'observació, hipòtesi, experimentació i per últim els resultats.
El mètode que pot utilitzar una persona és molt variat... El professor ens ha contat un exemple d'un alumne:
- L'alumne va comprar dues plantes dels diners i va posar cada planta a una habitació diferent, a on tenien els mateixos cuidats, però una volta al dia, l'alumne els posava música diferent. A una li posava una hora al dia, heavy metal i a l'altra, música clàssica.
El resultat és que la planta que escoltava música clàssica va créixer més que l'altra.
Com diria el meu professor, CIÈNCIA POPULAR!
A través d'aquestes preguntes hem començat la classe de hui,
Com es construeixen els coneixements científics sobre la naturalesa?
Com afavorir el canvi de l'epistemologia espontània a la científica a l'aula de ciències?
A.11. - Enumerar diferents activitats que formen part d'una investigació científica i que podrien caracteritzar com treballen els científics.
- Descartar
- Observar
- Experimentar
- Deducció
- Intüició
- Formular hipòtesis
- Comparar
- Comprovar
- Manipular
- Publicar (fer públic)
- Descobrir
- Combinar
A.12. - Donar una opinió fonamentada sobre com sol iniciar-se una investigació científica.
- Necessitat
- Curiositat
- Coses Inusuals
- Encàrrec
- Afavorir o fer la vida més còmoda/fàcil
- Problema
VÍDEOS D'EXPERIMENTS: Els experiments que hem vist a classe, coneixia els dos primers, però l'últim no l'havia vist mai. Quan dic que els coneixia, em referisc, a que coneixia la manera de fer-ho, no el perquè de com reaccionen els productes mesclats en uns altres. M'ha servit, per a buscar la informació i ara pense que sé un poc més de ciència.
Aquest experiment es basa en l'efecte de capil·laritat que és una propietat dels líquids que depenen de la seua tensió superficial (la qual, depén de la cohesió o força intermolecular del líquid), que el confereix la capacitat de pujar o baixar per un tub capil·lar.
Aquest experiment es basa en la reacció química de bicarbonat i vinagre.
En mesclar el vinagre (que és un àcid) amb el bicarbonat de sodi (base) reaccionen i es transformen en aigua, acetat de sodi (una sal) i diòxid de carboni (un gas). El diòxid de carbó (CO2) és el gas responsable de què es formen les bambolles de l'erupció. Les reaccions tèrmiques s'acaben quan es consumeixen els reactius.
I per últim, hem vist aquest experiment, que el desconeixia per complet. La llet aconsegueix que els colorants no es dissolguen gràcies al greix que conté, els quals es mantenen concentrats. Actua unes de les principals característiques de l'aigua, que és la tensió superficial.
L'efecte que es veu es deu al fet que el sabó és un repel·lent de greixos i posat que els colorants solen contenir greixos animals, els repel·leix una vegada i una altra. En introduir el bastonet en la llet es trenca la tensió superficial, el que facilita la ràpida separació dels colors.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiqFMAAlNWqfjxzfIONGamS6BQC1gCILTiw2ILMcJZ_WIeb1tL3-siCbK8s5JOLKzcetWDjuNqqPi5JG6vtHZFkXTC37MOIqxBoYcqmihWfH7CcPw02qsjEDRmlY1S_M7mGUNm_4JtS9wJZ/s320/IMG-20180227-WA0029.jpg)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada