Hui a classe ens han posat aquest vídeo...
El tema del vídeo és el número PI (3,1416...), comença quan una xica li diu a l'altra xica, "Creo que mi novio me la esta pegando..." i l'altra contesta "¿Qué, qué? Pero que dices tía, si se pasa todo el día en la panaderia..."
La parella de la xica està estudiant per a traure's el graduat escolar i la núvia l'infravalora dient que "Ya ves pa' que, si va a ser un panadero toda su vida". Estan xerrant sense miraments de la parella, quan aquest li envia un missatge dient-li que la seua professora està disposta a explicar-li que és el número PI, però elles continuen menjant pipes i fent hipòtesis de la que la mestra li diuen Pilar i és amb la que està enganyant-la.
Després de veure el vídeo, arribe a la conclusió de què aquestes xiques no tenen ganes d'estudiar, ja bé siga per poca gana o perquè en realitat els professors que han tingut a la seua educació no les han motivat el suficient perquè continuen uns estudis encara que siguen els mínims. És una llàstima perquè si volgueren, podrien estudiar i formar-se, però prefereixen perdre el temps menjant pipes a unes escales...
Un dels objectius bàsics d'aquesta assignatura és "fer sentir" als alumnes, fins i tot a aquells amb actituds inicials negatives cap a les ciències -TOTS-, que poden aprendre ciències amb comprensió, que l'aprenentatge amb sentit genera actituds positives, i que poden ser capaços de dur a terme un bon ensenyament de les ciències per a nens.
A continuació posaré les preguntes, el que he contestat jo i l'explicació correcta.
1. Ens han dit que la Terra atrau a totes les coses, llavors perquè no cauen a terra un astronauta o la Lluna que estan ahí damunt?
2. Si plantem una vareta d'avellaner, al cap d'alguns anys es convertix en un gran arbre. Al llarg de la seua vida, doncs, un arbre experimenta un gran augment de pes. D'on prové en gran part el dit pes?
Aire -> CO2
3. Justificar quina de les següents situacions representa un major perill per a la salut:
a) Dormir en una habitació tancada amb un animal de companyia.
b) Ídem amb una altra persona.
c) Ídem amb una planta.
d) Degut a..."
La a i la b he elegit jo, he llegit que tant de dormir amb una persona o un animal de companyia no és beneficiós, ja que contenen molts bacteris.
És la b.
No és beneficiós regalar plantes o flors a un malalt que estiga a l'hospital, perquè poden infectar les ferides. És per això que no deixen entrar plantes en les habitacions de l'hospital.
http://www.botanicayjardines.com/dormir-con-plantas-es-malo/
4. Una persona afirma que els objectes que estan en la mateixa habitació tenen la mateixa temperatura. És correcte? En què et bases?
Pense que no, per exemple el ferro estarà gelat i el coixí a una temperatura ambient.
Els materials condueixen calor. Tots tenen la mateixa temperatura.
https://curiosoando.com/que-es-la-conductividad-termica
5. Un cotxe consumix 30 kg de gasolina en un viatge. Podem afirmar que els gasos que ha expulsat pel tub d'escapament en el dit viatge.
a) No pesen res
b) Pesen 30 kg
c) Pesen, però molt menys de 30 kg
d) Pesen més de 30 kg
e) Una altra resposta:
És la d.
http://www.microsiervos.com/archivo/ecologia/que-es-emision-co2-kilometro-recorrido.html
6. Sobre la duració dels dies. En quines èpoques de l'any són els dies més llargs? i més curts?
Els dies a l'estiu són més llargs i a l'hivern més curts.
https://astrojem.com/teorias/solsticios.html
És molt curiós que aquestes preguntes tan fàcils de respondre i totes amb la seua explicació, sempre fem cas de la Ciència Popular.
PERQUÈ ELS XIQUETS NO VOLEN SER CIENTÍFICS?
Ajudarà tornar "il·legal" la ciència?
Com ve podem observar a aquest vídeo, el científic està explicant, el que moltes generacions hem viscut en les nostres mateixes carns...
La ciència ens la venen com un "món" a on has de memoritzar i aprendre la informació de carrereta per a abocar-ho a l'examen i després pretenen que ens recordem...
I no senyors professors, no... la cosa no és així, cal fer de l'educació, una educació motivadora i vivencial, on ens cree curiositat i ganes d'arribar a casa i investigar el que el mestre o professor ens ha explicat a classe i no ha pogut acabar perquè ha sonat el timbre.
Hem de fer els nostres xiquets, uns xiquets curiosos, que pregunten el perquè i no gent adulta avorrida que després ens troba al carrer amb una mà davant i una altra darrere, perquè en un passat no vam voler seguir estudiant perquè s'avorrien i els deien que no servien per a estudiar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada