Comencem el dia de hui, amb quatre vídeos dels més graciosos...
Sí, sí, una rialla...
Però de veritat que ningú es para a pensar que estem fent mal a la societat perquè els nostres xiquets i xiquetes d'avui en dia no vulguen anar al col·legi?
La negativa dels xiquets/es per assistir al col·legi sol estar basada en una por irracional, que sol aparéixer en els xiquets més menuts continuant pels que cursen ja el segon cicle d'infantil.
La negativa de no voler anar, pot ser des de l'arribada d'un germà o germana que acaba de nàixer, des de l'apego als familiars o després d'una breu malaltia.
Però també és veritat que els xiquets i xiquetes no volen anar a l'escola pel simple fet de com s'imparteix l'educació en l'aula... S'AVORREIXEN...
Com bé he escrit en anteriors entrades, hem de recapacitar en el nostre ensenyament i si volem continuar estudiant docència per a continuar ensenyant els xiquets/es del futur com ho varen fer amb nosaltres!
Per la meua part no, i he de dir que tinc una mirada esperançadora amb l'educació que està fent-se a les aules.
Hi ha de ser positius i pensar que entre tots podem fer canvis beneficiaris per als xiquets i xiquetes del nostre futur!
A continuació, el professor ens va dir que anàvem a fer un examen de coneixements previs per a saber per on havia de començar a donar-nos la matèria de l'assignatura...
Doncs bé, vos podeu imaginar a tots el de la classe en cara pòquer mirant-nos i dient però si no sabem res... però sí, sí... tots separats i sense copiar...
allà que vam anar a fer l'examen!
Si ja estava prou espantada per fer l'examen, el llig i vaig pensar, d'acord... no recorde res, ara que faig?, tota estressada gire la fulla pensant que alguna em sabria i quan comence a llegir les preguntes, em vaig quedar...
No posaré les preguntes a aquesta entrada, perquè qui llisca el bloc, l'any que ve, li sabotejarà l'examen al meu professor...
Però en aquest exemple, ens queda clar, l'ensenyament del qual partim... ens han fet persones adultes en accions mecàniques: estudies, de memòria i aboques a l'examen el que has memoritzat.
La prova d'aquest examen és que si ens haguérem parat a llegir pregunta per pregunta, haguérem alçat el braç i haguérem tornat l'examen. Però no, tots vam caure com borinots pel simple fet de no LLEGIR!
Que trist, de veritat que trist... quan el professor ens parlava de l'examen, jo no sabia si riure o plorar!
En aquest cas, parlem de la ciència i l'únic canvi que puc observar és fer-la més vivencial i més pràctica... i ara ens podríem preguntar, COM?
Doncs, quan s'estudien les plantes, eixir a la serra més prop i anar parlant de la vegetació que ens rodeja, si tenim un laboratori al centre escolar, anar a fer les pràctiques...
Fer de les ciències un joc, i d'eixe joc els xiquets/es aprendran i no com fins ara, que sols memoritzen i obliden després de fer l'examen.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada