Páginas

dimarts, 6 de març del 2018

06 de Març - Mesurem volums

CIÈNCIA I GÈNERE;

D'ací a dos dies es El Dia de la Dona, i el professor ens ha posat aquest vídeo perquè reflexionem sobre la situació que hem viscut les dones al llarg dels segles...

Quantes científiques coneixes? Podries anomenar a les que coneixes?

Jo sols vaig pensar en Marie Curie.

Les dones han realitzat diversos avanços científics enfrontant-se a les barreres que la societat masclista els posava i perquè els seus treballs foren acceptats. 

Trist però cert... I perquè ocorre això? Pot ser, critica, sexisme, rebuig, androcentrisme...

El que sí que sabem és que la dona ja no es deixa ultratjar i cada vegada són més emprenedores.


MATÈRIA:

Després de veure exemples, vídeos i estudiar la massa, pes i el volum... Hui en el vídeo que podeu veure a continuació ens explica com mesurar el volum. 




Agafem dos provetes,  plenem les dos d'aigua fins a 220ml. Si saps que l'aigua que té dins de la proveta es de 220ml i quan es posa dins la pedra pesa 270ml, es fa una resta per a saber el volum de la pedra;

270ml-220ml= 50ml és el resultat del volum de la pedra.


Què és el volum? Com es mesura?

El volum és la quantitat d'espai que ocupa un cos i en el Sistema Internacional (SI) es mesura en m3.


A.4. Fes estimacions comparatives, ordenant de menor a major el volum contingut en els recipients que es troben a l'aula.

Fem comparatives omplint cada recipient i omplint altre per a veure si és més menut o més gran. 

A.5. Defineix una unitat de volum i alguns dels seus múltiples o divisors més importants. 

Per a mesurar la capacitat s'utilitza el litre. Existeixen unitats separades per amb dues, sin embargue estàn relaciones per l'equivalencia entre el litre i el decimetre cúbic. 

1 dm3 = 1 litro = 0,001 m3 = 1000 cm3.


1cm3
1dm3
1m3



1L = 1dm3 = 100 cm3
1000L = 1 m3



En el volum d'altres figures geomètriques es mesura el radi (r) i l'altura (h).

En aquest quadre es pot observar com es faria. 










A.6. Averigua, pel mètode que consideres, el volum de:
  • Classe: El sòl de la classe està fet de manises quadrades, hem mesurat una manisa i l'hem multiplicat per la quantitat de manises des d'un costat a l'altre de l'aula i des de davant al darrere, per últim, hem mesurat des del sòl fins al sostre: (0,4m x 28 manises) x (0,4cm x 20 manises) x 2,83m = 253568m3 = 253568l
  • Bric de lletAmple x Llarg x Alt= 9,5cm x 6,4cm x 16,5cm= 1003,2cm3 = 1,3dm3 = 1,3l
  • Cub d'escuma14,5cm x 14,5cm x 14,5cm = 3048,625cm3 = 3,05l
  • Cub de suro: 16,5cm x 17cm x 15cm= 4207,5cm3 = 4,2l
  • Els recipients 1,2,3,4,5 i 6:
    • 1: 3ml
    • 2: 23,5 x π x 1,52 = 166ml 
    • 3: els gots de tub solen ser de 220ml.
    • 4: 300ml (s'ha comprovat omplint-lo fins a dalt i tirant-ho al recipient 6, que té les mesures amb ml.
    • 5: 14,5 x π x 5,52 = 1,4l
    • 6: 18 x π x 6,52 =2,4l
  • (Qualsevol altre objecte que estiga a la classe) Cub Rubik: 9x9x9= 729cm3

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada